photophantoms.blogg.se

Vi är två glada tjejer några få år. Här bloggar vi om lite allt möjligt.

Förr eller senare exploderar jag

Kategori: Fullblodet

Okey, here I am. Känner mig fett lat eftersom det varit länge sedan jag skrev, men nu får jag försöka ändra på det. Har tyvär ingen bra förklaring på varför jag inte skrivit, glömt bort. Livet kom helt enkelt emellan (tror jag har läst det där någonstans o.o). Tack till Shettisen som håller denna blogg levande! <333
 
Hur som helst.
Apporpå att läsa något så ville jag ge er ett boktips. "Förr eller senare exploderar jag" - John Green. Vi åkte på söndagen, påskdagen, upp till min faster och hade dit med mig två halvlästa böcker, så kom jag dit och fick boken, förr eller senare exploderar jag. Efter att ha läst ut de andra två böckerna var jag glad att jag fått den, så jag började läsa. Jag kommer inte ihåg om det var idag eller igår jag började på boken, hursomhelst är den utläst nu. Antar att jag borde berätta vad boken handlar om, det står heller inte på bokens omslag. Men det är svårt att göra utan att avslöja för mycket. Vi kan säga att den handlar om livet, döden, sjukdomar, och så kärlek.
 
Hazel Grace Lancaster
 
Augustus Waters
 
De två huvudpersonerna. Igentligen kanske mest den förstnämnda, Hazel, men ändå båda. Boken kan ibland vara lite svårläst, den innehåller poesi och ord som man inte så ofta stöter på. Den är nästan 308 sidor och jaa, vad ska jag mer skriva om den... Den kan ge tårar i ögonen, den kan få dig att dra en aning på smilbanden. LÄS DEN! Det är den värd.
 
//Fullblodet ♥♥

Kommentarer


Kommentera inlägget här: