photophantoms.blogg.se

Vi är två glada tjejer några få år. Här bloggar vi om lite allt möjligt.

Vinda och filmkväll

Kategori: Shettisen

Igår, efter att ha stormtrivits på Islandshästen Vindas rygg, så var det filmkväll med brorsan och fastern som gällde. Jag och min faster åkte igår till Öja (ett ställe i Finland) och red isalndshästar. Jag red som sagt ett sto som heter Vinda (hon har ett isländsk namn som jag inte kommer ihåg var det var men hon kallas Vinda), min faster red en valack som heter Kussi och Tina (hon som leder turerna och hon som äger hästarna) red en vallack som jag inte kommer ihåg vad den heter. Det var trevliga timmar där med hästarna.
Vi kom dit ca halv ett och då borstade, sadlade och tränsade hästarna. Klockan ett red vi iväg. Klockan halv tre kom vi tillbaka till stallet och då sadlade vi av m.m. När hästarna nöjt stod i sina boxar sen så bjöd Tina på kaffe och te. Ca halv fyra satte vi oss i bilen för att åka tillbaka till farmor och farfar.
Kussi, som min faster red, hade så lång pannlugg så att man fick fläta den så att han skulle kunna se ordäntligt xD Men ett bättre ridväder än det vi fick kan man nog inte få. Solen sken, det var inte allt för kallt och snön gllittrade vackert i snö landskapet vi red fram i. Det var mycket tölt och galopp vilket var mycket kul! Tänker värkligen åka dit och rida igen sen i sommar :D
Men på filmkvällen som jag hade med min bror och min faster blev också lyckad. Vi hyrde 'Ted' (som jag redan har sett än gång, men den var så rolig så att man kan se den igen xD) och tittade på den hemma hos min faster. Vi hade också mycket godis och så gjorde vi smothie på mango, banan, hallon och vaniljyoghurt :D
Nu sitter jag vid farfars dator och tittar runt lite. Vi (jag, brorsan och fastern) ska lite senare idag åka och bowla :D Och sen ska jag och min bror tyvärr åka hem imorgon :( men det är för att pappa fyller år på lördag. Ska också rid igenridning på lördag och på söndag ska jag åka till stallet igen och ta hand om min sköt häst Porthos <3
Kan tyvärr inte fixa någon bild nu men jag kan säga att sanni (farmor och farfars hund) ligger på sängen och  sover <3
 
//Shettisen <3<3<3<3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: